search

Peru San Ignacio Lot #2

Peru San Ignacio Lot #2
Palarnia Hayb
Cena 60.0 zł
Ilość 250 g
Kraj pochodzenia Peru
Region Cajamarca
Wysokość 1700 - 1900 m n.p.m.
Odmiana Caturra, Castillo, Typica
Metoda obróbki Washed
Punktacja Q 85.5
Nuty smakowe Cola, Czekolada, Jabłko, Orzech, Rum
Profil palenia Jasny
Dostępność Niedostępna, ostanio widziana 29 października 2022
link Przejdź do sklepu palarni

Opis producenta

Po pierwszym wypale tej kawy, próbowaliśmy jej w sześć osób, każda miała swój arkusz na notatki i nasze koło smaków przed oczami. Po cuppingu 5 na 6 osób w arkuszu miało wipsane orzechy laskowe i nutellę. Czy może być większy komplement dla kawy ( i pierwszego wypalonego pieca) niż taka transparentność smaków? Może i może, ale taki wystarczy. Ziarno pochodzi z tego samego regionu co nasze espresso – Cajamarca. W tym regionie od lat działa importer, z którym współpracujemy. Na szkoleniach, które prowadzę wiele osób pyta, czym jest direct trade albo czy ściągamy kawy bezpośrednio od rolników. Premiery w tym miesiącu to trochę taki „direct”, najbardziej „direct trade”, na jaki możemy sobie pozwolić i jaki ma sens. Rozmawiałem o tym z naszym importerem i to konkluzja, jaka wynikła z tej rozmowy: Od kilku lat pracujemy w północnym Peru, kupując kawę speciality od spółdzielni i stowarzyszeń, z którymi zbudowaliśmy trwałe relacje. Chociaż jakość dostaw, którą widzieliśmy w poprzednich sezonach, była dobra, staraliśmy się wprowadzić ulepszenia w łańcuchu dostaw. Co ważniejsze, premie, które płaciliśmy za jakość, rzadko wracały bezpośrednio do producentów, na co w poprzednich latach mieliśmy bardzo mały wpływ. W Peru, podobnie jak w przypadku niektórych innych krajów, rolnicy są wrażliwi na zmiany na rynku i często brakuje im podstawowego przeszkolenia oraz motywacji do produkcji kawy o wyższej jakości, ponieważ premie za jakość często się nie pojawiają. Z tych powodów zdecydowaliśmy, że musimy zmienić sposób, w jaki kupujemy kawę i współpracować bezpośrednio z producentami, co pozwoli nam kontrolować i poprawiać istniejącą jakość oraz mieć pełną transparentność finansową. Transparentność i brak pośredników pomaga nam płacić wyższe ceny za kawy i mieć pewność, że producenci otrzymali uczciwą cenę za kawę, którą nam dostarczyli. Zawsze jest to cena powyżej ceny rynkowej. W tym celu założyliśmy magazyn w Jaen i zaczęliśmy kupować kawę bezpośrednio od producentów. Jak widzisz, transparentność mamy tu nie tylko w smaku, a ta kawa jest dobra, także nie tylko w tym znaczeniu.

Opinie